Lluèrnia, el Festival del Foc i de la Llum d’Olot, celebrarà el divendres 6 i el dissabte 7 de novembre la seva quinzena i última edició, amb una trentena d’instal·lacions repartides pel centre de la ciutat i un espectacle final pensat com a homenatge a tothom qui l’ha fet possible.
Quinze anys il·luminant la ciutat dels volcans
El festival va néixer el 2012 amb una dotzena d’instal·lacions i, edició rere edició, ha convertit els primers dies de novembre, coincidint amb l’estiuet de Sant Martí, en una cita de referència de la creació efímera a Catalunya. L’organització, Lluèrnia Associació Cultural, ha decidit tancar l’etapa coincidint amb el quinzè aniversari, amb la voluntat, segons ha explicat, de “fer una quinzena edició de comiat que estigui al nivell del que Lluèrnia ha representat per a la ciutat”. Després d’aquesta edició, el relleu el prendrà una nova iniciativa impulsada per l’Ajuntament d’Olot.
Un recorregut de la plaça Catalunya a la plaça del Carme
L’itinerari connectarà la plaça Catalunya amb la plaça del Carme, passant per la plaça de Braus, el Firal o el pati de l’antic Hospital de Sant Jaume. Set de les instal·lacions s’han triat a través de la convocatòria artística, a la qual s’han presentat més de cinquanta propostes.
L’Hort de la Llum anirà a càrrec d’Anna Juárez i Pep Fargas, que presentaran Tot un món a l’Hospici, una peça concebuda com a tribut a les persones que han cultivat el festival durant aquests anys. Aula Fusta hi aportarà El despertar dels volcans, al Firal.
Escoles i entitats, el cor del festival
La participació ciutadana continua sent l’essència de Lluèrnia. Les escoles de la Garrotxa hi tindran dues propostes, al Firalet i a les grederes del volcà Montsacopa. L’Escola d’Art d’Olot intervindrà al claustre del Carme i l’Escola d’Art i Disseny de Terrassa, al pati de l’antic Hospital de Sant Jaume, mentre que alumnes de la Universitat de Barcelona i de l’Escola d’Arquitectura de Reus ocuparan la plaça Catalunya i la plaça de Can Joanetes. Entitats com AOAPIX, Pim Pam Pum Foc o Càritas Garrotxa, amb la seva venda d’espelmes solidàries, també hi tornaran.
La Fumarola i l’espectacle de cloenda
La programació paral·lela de La Fumarola inclou una exposició de fotografies de Roc Fàbrega a Can Trincheria, del 4 al 15 de novembre; l’espectacle La conferència dels ocells, d’Insectotròpics, al Teatre Principal, i una actuació de David Caño i Gisela Arimany als jardins de Can Vayreda, totes dues el divendres 6.
El recorregut es podrà visitar els dos dies de 18 h a 24 h i és gratuït. L’espectacle final començarà el dissabte 7 de novembre a les 22.30 h i serà el comiat d’un festival que ha ensenyat a mirar Olot d’una altra manera.
Tota la programació es pot consultar al web de Lluèrnia, lluernia.cat.






Add a comment