Una marató de música electrònica de 12 hores, el correfoc dels Diables i Fetus amb la Ludwig Band marquen el segon dia
El dissabte 25 d’octubre és un dels dies més intensos de les Fires, amb una programació que va des de les matinades tradicionals fins a una nit electrònica que durará més de 12 hores.
Actes populars i tradicionals
El dia arrenca d’hora amb les matinades de la Fal·lera Gironina de 8 a 11:30h, que recorreran diversos carrers del centre històric i eixample. A les 11h s’inaugurarà la plaça dels Til·lers al barri de Sant Narcís amb una cercavila amb Le Pianoteur, de la companyia francesa Théâtre de la Toupine, que portarà el seu piano ambulant fins a la plaça de l’Assumpció, on a les 12h es farà la tradicional penjada de la mosca.
A les 12h també tindrà lloc la Tronada de Festa Major en honor als 4 Rius a la plaça de Catalunya. A la tarda, a les 17h els Marrecs de Salt i els Esperxats de l’Estany faran pilar i cercavila a la plaça del Raïm, i a les 18h oferiran castells de vigília a la plaça de Sant Feliu.
El moment culminant arribarà a les 22:30h amb el correfoc dels Diables de l’Onyar, que sortirà de la plaça del Vi i recorrerà els carrers Nou del Teatre, de l’Auriga, pujada de la Mercè, Portal Nou, pujada de Sant Martí, Escola Pia, Bellmirall i dels Alemanys fins arribar a la plaça de Sant Domènec, on es farà l’espectacle final. En cas de pluja, s’ajornarà al dissabte 1 de novembre.
Música: del vermut a la marató electrònica
La jornada musical comença al matí amb electrònica amb alumnes de l’EUMES a les 12h al Parc del Migdia, i amb el vermut musical Bon Vent a La Copeta. A les 13h hi haurà vermut rock amb Black Sheep Trio a La Copa.
Però la gran aposta del dia és la nit electrònica que començarà a les 17:45h al Parc del Migdia i durarà més de 12 hores amb Fernando Lagreca, Dolça Van Leeuwen B2B Telästika, Jordi Stone amb Rebeka Brown com a convidada especial, Raxon i Cristian Varela. Aquesta marató de música electrònica, house, techno i tech house és una de les grans novetats de les Fires 2025.
A les 19h, la plaça de l’U d’Octubre acollirà The Salsa Punk Orkestra amb concert sorpresa i DJ Ryna, organitzat per l’Ateneu Popular Salvadora Catà.
La nit es completa amb jazz al Sunset Jazz Club amb Etienne Déconfin Trio a les 22h (preu 15-20€), i a La Copa a les 22:30h actuaran Fetus amb La Big Band de la Ludwig Band, una proposta que fusiona el punk empordanès amb una formació de big band experimental.
Activitats infantils i familiars
Els més petits tindran molta oferta: taller de la imatgeria de Girona a les 10h al Museu d’Història (cal inscripció), taller d’escacs infantil a les 11h a La Copa, circuit d’aventura amb pista americana d’11 a 14h a La Copa (3€), i Tocajoc amb jocs tradicionals i populars catalans de 11:30 a 13:30h al parc de Vista Alegre.
El Le Pianoteur farà tres passis al llarg del dia (11h, 17h i 19h) pels carrers de Girona, i a les 20h hi haurà l’espectacle de circ Versus de la companyia Passabarret a La Copa.
Exposicions i altres actes
Al Museu del Cinema hi haurà projeccions contínues d’imatges d’arxiu de 10 a 18h, i s’inaugurarà la 44a Exposició de Figures Històriques a l’església de Sant Lluc, amb el 30è Concurs Internacional Soldat de Plom els dies 24, 25 i 26 d’octubre.
També hi haurà el 5è Festival Trial Girona de 8 a 15h al Pavelló de Palau, la gimcana fotogràfica “Coneixes Girona?” a les 10h (sortida plaça de l’Oli), i el Trofeu de natació de Fires a les 15:30h al Complex GEiEG.
Foto: Ajuntament de Girona






Add a comment